Jumaat, 31 Ogos 2012

Dialog Syahdu Dengan Doktor Hensem


Ekoran kisah aku TERlalu depan klinik dan singgah jumpa doktor hensem
Kata TER tersebut bermaksud “lalu secara tidak sengaja” jadi,
dah alang-alang lalu, Singgah ajelah ya jumpa doktor hensem
berikut antara dialog antara kami;

Doktor ensem: esok tak kerja, saya bagi ubat yang kuat sikit…mengantuk ni

Aku yg tak berapa lawa: tapi doctor, malam ni saya DIARAHkan untuk hadiri ambang merdeka, kalau tertidur tengah padang tu…doktor kena datang kejutkan!

Doktor ensem: Pakai baju kuning ke? Tudungpun dah kuning tu… [Oh! Dia makin hensem bila buat lawak macam tu…]

Aku yg tak berapa lawa: Belum pikir nak pakai baju warna apa, tudung kuning ni tak plan pun pakai capai aje… [masa tu aku memang bendul, tak faham maksud dia…kepala ting tong mamai dek selsema]

Doktor ensem: Saya bagi surat cinta ajelah…senang! Tak payah bawak bendera berarak tengah padang malam-malam buta. Makan dua-dua ubat ni, tarik selimut je…lagi best!

Aku yg tak berapa lawa: Terima kasih doktor..selamat hari raya


Bila balik rumah, makan ubat segala dan online seketika tunggu mengantuk
Barulah aku tahu maksud doktor ensem tu pasal “pakai baju kuning”
Itupun sebab baca amaran polis dan DBKL supaya
tak buat perhimpunan di Dataran Merdeka.
Sejak bila pulak tak boleh berhimpun di Dataran Merdeka ni?
lagi semak kepala aku nak pikir…hinggalah termengantuk
dan tidur dengan amat lena petang semalam.
ohhhhh! Ubat itu sangat POWER doktor, dah bangun pun masih mamai
kalau pergi jugak kibar bendera malam semalam
memang aku akan tertidur nyenyak atas padang

Hari ni aku hanya mampu baca entri rakan-rakan
tentang perhimpunan ambang merdeka di Dataran Merdeka semalam
kalau kawan-kawan nak tengok gambar-gambar ambang merdeka
sekitar dataran merdeka semalam bolehlah tengok di biaqpila
rakaman video ambang merdeka sekitar dataran merdeka pula di btmmari

Hari ni dah tak mau makan ubat selsema dan batuk tu lagi dah
…tidurnya macam tak sedar diri, kerja aku masih banyak belum siap ni


6 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Dr tu pakaian baju kuning ke? ;)

anyss berkata...

kakcik: Dr tu pakai baju kelabu asap hu hu hu

azieazah berkata...

Elehhh
doktor tu macam kenen-kenen jer, dia mungkin sendiri tak dapat pi
Dataran, abih semua patient tak dibaginya pergi. Hahahaha!

anyss berkata...

Azieazah: hu hu hu gamaknya.

nur berkata...

TAKDE GAMBAR DOKTOR HENSEM KE

anyss berkata...

nur: selamat datang...selamat hari raya & salam kemerdekaan.

x penah terfikir lak nak tala kamera ke muka dr ensem tu hu hu hu hu lain kali saya amik gambar ya ;)