Sabtu, 14 Jun 2014

Perang Dunia Depan Pagar Rumah


Ya, ini masalah rumahtangga. Rumahtangga orang yang belum terbina pun.

Bila perempuan cantik bergaduh terpekik terlolong depan rumah, walaupun lelaki sanggup sahaja menjadi hamba perempuan cantik, aku yang memandang naik lemas. Bukan sekali dua berlaku…berkali-kali. 


Jangan kata aku ada PHD dengan kebahagiaan mereka sebab hakikatnya aku dah bosan jadi saksi acara hentak-hentak kaki, hempas-hempas pintu.Entah berapa ribu retak di pintu kesan hempasan tak berhati perut itu. Kasihan pintu rumah! Dari pintu depan, pintu bilik, dan pintu bilik air...semuanya merasa kena hempas. Siapa kata perempuan cantik tak reti hempas pintu, hentak kaki ke lantai lagilah reti!

Dua-dua aku halau! Kalau nak gaduh, pi gaduh tempat lain. Silalah jaga air mukaku depan jiran-jiran, boleh?

Kemungkinan untuk halau dari rumah juga dah mula ada. Silalah jangan buat hal depan muka aku lagi.

1 ulasan:

eelobor berkata...

pahnim kak dio keno sipe stereng lock dale rumoh wak stenba retep...