Anda Juga Mungkin Berkenan

Jumaat, 28 Mac 2014

Awek Suka Melancong Tak Sikat Rambut?


Semalam baca artikel ni secara online. Terbeliak sekejab biji mata;


Apa pendapat kalian?

Aku tidak pasti dapatan kajian mana yang penulis jadikan rujukan. Tidak dinyatakan. Kalian bersetuju dengan pernyataan di bawah ini?



Aku tak nak komen lebih, sebab aku ni kan suka melancong, melencong dan berjalan…kang terlebih emosi pulak. Tapi, pernah tak kalian jumpa seorang perempuan panjat tembok besar China dengan kebarung dan kasut tumit tinggi semata-mata nak bergambar di atas sana? Supaya gambar itu kelihatan cantik, bukannya berserabai rambut tak bersikat.

Perempuan ini TERLUPA nak sikat rambut masa melancong;


Mmmmm tak pun, berbaju kurung dalam kedinginan autumn di Pulau Nami;

Ohhhh Kanda Jung Sang...akulah heroin itu!

Sekalipun hanya bersama pokok gingko, tetap nak tayang juga baju kurung biru;

Berapa lama perlu kutunggu kau kotakan janji?


Errrrr…penulis ni pernah melancong cara backpacker stail orang Malaysia ke tak ni? Nak tahu macam mana gadis jelita Malaysia mengembara di bumi asing? Ginilah gayanya:

Perut nasi...di Korea pun tetap juga nak menyantap nasi bagai...sib baik Cik Bintang ada rice cooker versi travel ya!

Ini di bumi Korea, kalau takat Aceh dan catatan tsunaminya, Bangkok, Krabi dan Phuket bagai tu…tak ada makna sangat nak berserabai sampai tak sempat sikat rambut. Aduhaiiiiii!



Ishhhh! Malas lah nak komen apa-apa hu huhu hu

9 ulasan:

Rai Ourkizuna berkata...

ala..karut je.. time tak melancong pun saya malas sikat rambut..hahaha

azieazah berkata...

Apa kaitan ntah... wpun sebenarnya melancong adalah santai tapi sikat tetap bawak. Hmmmm jom kita pi Vietnam!

eelobor berkata...

saya pun suka suka suka sangat melancong tapi tak de duit.... hahahaha

anyss berkata...

Rai Ourkizuna: hu huh u pengakuan berani mati

anyss berkata...

Azieazah: misi jenjalan dibekukan buat sementara waktu hu huhu huhu sedih tak???? sangat cedihhh!

anyss berkata...

Eelobor: kaki melencong ni pecahkan tabung tiap2 tahun hu hu hu hu hu ada caranya macam mana nak selalu jenjalan, sila banjer ayam golek pulut kuning untuk dapatkan tips hu huhu hu

hatijutawandermawan berkata...

wah..impian saya salah satunya adalah melancong!!seronok betul akak dapat melawat tempat org..

hatijutawandermawan berkata...

wah..bestnyer dapat melawat tempat orang..

Siti Rambely berkata...

wah bestnyer dapat melawat tempat orang..